יום ה', יח’ בשבט תשע”ט
השנה שיתופי פעולה: רותי סלומון, אורית טאטי, ירדן גינזבורג ורינה כהן אנו מחליפים את הבנת הידע לבניית ידע בחינוך המיוחד - למידה משמעותית - PBL

הכנסו לבלוג תקשוב תוך כדי תנועה - משולחנה של ירדן גינזבורג השנה שיתופי פעולה: רותי סלומון, אורית טאטי, ירדן גינזבורג ורינה כהן אנו מחליפים את הבנת הידע לבניית ידע בחינוך המיוחד - למידה משמעותית - PBL בעקבות מיזם מחוזי בהובלת אורית טאטי ורותי סלומון שהתחיל בחינוך הרגיל בשנת תשע"ד "מעבר לדלת" - PBL ה , השנה בשיתופי פעולה עם רותי סלומון, אורית טאטי ורינה כהן אנו באמצעות השתלמות בנושא אנו משנים גישה פדגוגית שמחליפה את הבנת הידע לבניית ידע בחינוך המיוחד. את העקרונות של PBL או בעברית למידה מסוססת פרוייקטים ניתן לקרוא בפוסט זה שכתבה רותי סלומון .אנו נפגשנו עם רותי סלומון שריתקה אותנו בתבונות ובעשייה החינוכית בשטח, בנסיון, בהומור ובעיקר מעסיקה אותנו בעקבות המפגש : מה השאלה מניעה שנבחר שתניע את הפרויקט שלכם למרחקים! "PBL – למידה מבוססת פרויקטים, מתחילה עם שאלה מניעה שמכשירה את הקרקע לפרויקט על ידי יצירת עניין וסקרנות. זה כאמור לב ליבו של התהליך, אך מורה שתתנסה בהובלה של למידה מבוססת פרויקטים תגלה להפתעתה שהשלב המאתגר והקשה ביותר עבורה הינו דווקא התכנון והיצירה של השאלה המניעה. שאלה מניעה מציגה בפני התלמידים דילמות מהעולם האמיתי. היא מעלה בעיות שבאמת מעניינות אותם ושהם באמת ירצו לעסוק ולחקור אודותיהם. השאלה מניעה אותם לדון, לשאול ולחקור, והיא צריכה לקדם אותם לכיוון תוצר או פתרון משותף" ואת המשך נקרא בבלוג של רותי סלומון ...קישוריםישראל עולה כיתה - עוברים ללמידה משמעותית - אתר במשרד החינוך למידה משמעותית בתחומי הדעת - מסמך של המזכירות הפדגוגית למידה משמעותית במאה 21 - אפרת מעטוף מצגת מדברת למידה משמעותית - מצגת המבהירה מהי למידה משמעותית אם הלמידה אינה משמעותית, היא אינה למידה - פרופ' יורם הרפז, מהי למידה משמעותית בונים ידע יחד - יעל דקל , יורם הרפז .ואת המשך נקרא בבלוג של רותי סלומון